Onsdag 11-11-23

nyss varit och srivit in mig på MVC i Kil.
Snart ska man till stan, möta älsklingen och sen ut och rida.
Det gick jättebra på MVC, kollade blodtryck, och fyllde i massa papper.'
Är beräknad den 23 Juni, vid midsommar,
så skolavslutningen blir rolig, klämma in
höggravid bebismage i en klänning, roligt värre :)
Nu är det exakt 7 månader kvar för mig.
Dom hade tagit fel på dagarna, så jag är bara i vecka 9+5 nu.
Ultraljudet var igår också.
men eftersom det är för tidigt så kunde jag inte göra min fosterdiagnostik än.
så jag får göra om allt, alla prover och ultraljmudet.
Anyways, när jag låg där på britsen  och hade gele över hela magen, byxorna nedanför
rumpan och kände mig allmänt sexig, så letade doktorn efter fostret, men den var
väldigt blyg, den ville inte alls visa sig.
så jag fick skaka på mig för att fostret skulle flytta sig, men den ville inte det.
så då fick jag ställa mig upp och hoppa, då ville den vara med.
så jag fick se den lilla, väldigt lilla bara 26 mm från huvud till stjärt.
den låg där. den fanns. på riktigt.
man kunde se den lilla krovformade kroppen, de 4 paddel liknande
sakerna som ska föreställa armar och benen.
mitt på kroppen så såg man det lilla hjärtat slå.
det var underbart att se, ville ligga kvar i flera timmar och bara kolla
och jag grät och tony satt och kollade, han blinkade knappt.
Det kändes så overkligt..
vårat barn.
en levande människa, inuti mig.
lyckan är så otroligt stor!
kan knappt vänta tills den har kommit till världen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

2011-11-23 @ 16:10:56
Postat av: Anonym

Naw ta underbart gumman! Skulle vara kul och underbart om jag kunde få se barnet när det kommit! <3

2011-11-23 @ 16:12:35
Postat av: Anonym

//Matilda

2011-11-23 @ 16:13:18
Postat av: linnea

Hej gud vad fin blogg! Tycker att du är stark som har kvar barnet!! Lycka Till :)

2011-11-25 @ 21:22:44
URL: http://linne97.devote.se
Postat av: Towa

Grattis Agnes och lycka till!! Efter att ha fått 4 stycken bäbisar förstår jag vad stort det var för dig att få se den lilla på ultraljudet,allt blir ju SÅÅÅ verkligt då!!

Hoppas allt går bra,kommer att kika in här emellanåt för att följa er på vägen!!!



Kramizzar i massor och ha nu en riktigt fin helg!!<3

2011-12-02 @ 15:03:24
URL: http://www.wrangfalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0